Pisteliäs

 

Siinä se on tuo ihminen, josta olen niin ylpeä.

Hänen hymynsä on kaikkeni.

 

Ikinä en tule tätä ääneen sanomaan.

Enää. Se on nähty mitä eläimet tekee ja vedet päälle sataa.

 

Räystäät puhaltaa ja harppunsa on täynnä kaipausta.

Virtasi se aiemminkin tuo virta, ja siinä oli vaarallista sähköä.

 

Kaari taivaan antaa sen kertoa ja jättää tähdille tilaa.

Aavan alle mahtuu kaikki. Ja enemmän. Ole outo.

 

Ole se vieras maa jota tullaan valloittamaan.

Opeta minulle kielesi ja kosketa käden siltaa.

 

Se olkoon nyt yksi tie jonne voi vaeltaa.

On noita muitakin kai. Viis niistä. Intiaanikävelyn harrastus turhaa lie.

 

Puhu minut pyörryksiin ja huuda minulle vihassa. Ole siinä.

Ja kiroa meidän elämämme onnelliseen katariinanpyörään. Riko.

 

Hiljaa nyt on oltava, koska nämä virret jää laulamatta ja sormet kudelmia ilman.

Vaivihkaa kysyit rakastanko sinua vielä. Ja olin hämmentynyt miten väärin olin tehnyt.

 

Jos pitää kysyä, niin on hiipinyt saaristoon nousuvesi ja pian nousevat meduusat pintaan.

Kyyneleiden virta on hapan ja saanut ne pakenemaan kohti rantaa. Tämä on totta.

 

Purista kylmää kättä jota lämmität. Lyö sitä jos haluat.

Ehkä tällä kertaa kysyn miksi teit sen?

__________________________________________________________________

 

"...ihmiset ei ole mielenkiintoisia, vaan tarinat."

"...sinä olet aina se pahan olon tuottaja."